مهدویت عاشورایی

وبلاگ شخصی عقیل امرالله پور

مهدویت عاشورایی

وبلاگ شخصی عقیل امرالله پور

مهدویت عاشورایی
طبقه بندی موضوعی

راهکارهای هنجارمند کردن جامعه 1

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ

چکیده :

یکی از چیزهایی که به عنوان هنجار در جوامع مسلمان مطرح است حجاب است این مساله را در بخشی از مصاحبه ی آیت الله حائری شیرازی دیدم و برایم جالب بود . لذا در ادامه آن بخش از مصاحبه را می توانید ببینید .

متن :

مصاحبه کننده (دکتر مجید کافی) در بخشی از مصاحبه اش از آیت الله حائری شیرازی می پرسد معروف را چطور باید معروف کرد ؟

آیت الله حائری شیرازی می فرمایند : شما ببینید حجاب در اسلام معروف است چگونه آمدند حجاب را منکر کردند به خانمی که محجبه بود عقب مانده و به زنی که بی حجاب بود آزاده و شیرزن گفتند . واژه هایی زیبا برای معانی زشت و واژه های زشت برای معانی زیبا قرار دادند . وقتی واژه ای زشت روی معنایی زیبا آمد دیگر آن معنا هرچند هم خیلی زیبا باشد در نظرها زشت و بدنام و منکر می شود نگاه کنید وقتی زن و مرد با هم به حلال محرم می شوند صیغه ای می گویند اما وقتی به حرام با هم مرتبط می شوند دوست دختر و پسر می گویند . به حلال گفت «صیغه» به حرام گفت «دوستی» آن را زشت و خانه نشین کرد و دیگری را قشنگ و رایج کرد .

در این صورت بی دینی و لاابالی گری فرهنگ می شود حالا شما می خواهید فرهنگ دینی را رایج کنید اول کفر به طاغوت را جابیندازید تا بعد جایی برای ایمان بالله داشته باشید کفر به طاغوت گلدان درخت ایمان بالله است . فرهنگ دینی چیست ؟ دین که در جامعه معروف شود فرهنگ دینی ایجاد می شود .

منبع : فرهنگ دینی / دکتر مجید کافی / ص 148 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی